2013. szeptember 20., péntek

Házi készítésű vízfesték a gyerekeknek

Amikor a kisfiam kisebb volt, nézegettem, van-e olyan festék, amit már egy 2 évesnek is oda lehet adni. Bár kapható, én nem találtam. Igaz, nem is jártam le a lábamat érte. 
Akkor még nem tudtam, hogy festéket házilag is nagyon egyszerű készíteni, a hozzávalói általában megtalálhatók egy átlag háztartásban. Kivéve egy paleoséban :D De legalább már tudom, mire használjam el a keményítőt ;)

Hozzávalók:
keményítőliszt
víz
különböző színű ételfesték (minimum az alapszínek: sárga, piros és kék, az összes többi keverhető)

Egy tálban keverjünk össze valamennyi keményítőlisztet annyi vízzel, hogy tejföl sűrűségű fehér masszát kapjunk. Osszuk el a masszát annyi felé, ahány színt akarunk készíteni, majd mindegyikhez cseppentsünk egy-két csepp ételfestéket.




Színkeverési segédlet:
sárga + piros = narancssárga
sárga + kék = zöld
kék + piros = lila
kék + piros + sárga = barna
Rózsaszínt úgy kapunk, ha csak nagyon kevés (pl. 1 csepp) pirosat adunk a sok habhoz.




 Az összefestett műanyag bútorokról is könnyű lemosni.


 Az elkészült műveket ugyanúgy meg kell szárítani, mint a bolti festékkel készülteket.

Kalózhajók

1 megjegyzés:

Vera írta...

zseniális!!!! köszi szépen :)